Movember, czyli...wąsopad?
Wszystko zaczęło się u schyłku XX. wieku w dalekiej Australii. To właśnie tam zainaugurowano akcję ,,MOVEMBER". Samo hasło wynika z połączenia słów ,,moustache" oraz ,,november". Celem akcji było skupienie uwagi na profilaktyce raka jąder. Chodziło głównie o to, by Australijczycy zaczęli badać się regularnie - akcja z powodzeniem przyjęła się na CAŁYM świecie.
Dlaczego wąsy?
Symbolem akcji są wąsy. Jako symbol mężczyzn, mają mówić o akcji w nieco bardziej przystępny, a może zabawny sposób. Przede wszystkim, Panowie w listopadzie mają zapuszczać wąsy lub pozbyć się brody na rzecz samego wąsa - taki zabieg ma skupić uwagę i skłonić do rozmowy na temat profilaktyki.
Październik należy do kobiet, listopad do mężczyzn!
Różowy Październik szybko stał się ogólnopolską kampanią, w którą włączają się już nie tylko środowiska medyczne, czy braffiterskie, ale także cukiernie, kawiarnie czy szkoły. Movember nadal rozwija się w Polsce, dlatego edukujmy siebie nawzajem!
Co możemy zrobić?
Co roku na nowotwór jąder zapada 15 tysięcy mężczyzn - w większości przypadków, są to stany, które można wyleczyć, pod warunkiem, że jest on wykryty we wczesnym stadium choroby. To co możemy zrobić jest bardzo proste - badajmy się i mówmy o profilaktyce jąder!
Panowie, zapuście wąsy i zachęcajcie przyjaciół do podjęcia wyzwania! Panie - edukujcie swoich facetów, tatę czy dziadka. Wspólnie zróbmy to dla jaj!